La institució provincial activa les bases que regiran la concessió de subvencions a ajuntaments i entitats locals menors de menys de 5.000 habitants destinades a la prestació del servei de transport a demanda i el pressupost total de la qual ascendix a 300.000 euros.
La Diputació Provincial de Castelló reforça el seu compromís amb el benestar dels castellonencs i activa les ajudes per al nou servei de transport a demanda.
La institució provincial ha activat la concreció de les bases per les quals es regix la concessió de subvencions a ajuntaments i entitats locals menors de menys de 5.000 habitants, destinada a la prestació del servei de transport a demanda i el pressupost total de la qual ascendix a 300.000 euros.
“Estes ajudes són un reflex del nostre compromís d’estar al costat dels ajuntaments de la província i reforçar les nostres ajudes amb l'objectiu de frenar la despoblació i igualar les oportunitats de l'àmbit rural respecte a la resta de municipis”, ha ressaltat la presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina.
En este sentit, la dirigent provincial ha explicat que “l'objectiu d'estes ajudes i d'este nou servei, que forma part del pla Pobles amb Futur, és assegurar que el conjunt de la ciutadania tinga accés a la mobilitat, especialment els que viuen en les zones rurals, per a poder desplaçar-se i rebre l'assistència sanitària necessària”. Perquè, tal com ha incidit la presidenta, “esta iniciativa té l'objectiu de vertebrar i cohesionar el nostre territori”.
Així doncs, podran beneficiar-se de les subvencions aquells ajuntaments i entitats locals menors de menys de 5.000 habitants. Tal com regixen les bases aprovades, l'usuari que sol·licite el servei haurà de complir amb algunes de les següents circumstàncies: no disposa de vehicle, patix d'incapacitat temporal, derivada de la seua malaltia, per a la conducció de vehicles, llicència de conducció limitada a la seua localitat o a un radi màxim del lloc de residència, no disposa de llicència en vigor per a la conducció de vehicles o no disposa de familiar o afí que puga assumir el seu trasllat, en la jornada i horaris establits en la cita prèvia assignada.
D'esta manera, la presidenta de la Diputació de Castelló ha indicat que “en l'equip de Govern Provincial som conscients dels problemes que moltes vegades tenen les persones majors o dependents que no poden fer ús del seu propi vehicle per a acudir a les seues visites mèdiques als hospitals i amb este servei volem donar resposta a eixe problema i garantir un sistema de transport de qualitat”.
Així doncs, les subvencions es destinaran al finançament de servei de transport discrecional a demanda sempre que siga una assistència concertada a consultes externes de centres hospitalaris i centres mèdics de titularitat pública o privada, quedant exceptuat el transport fins a serveis mèdics assumits per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, com a urgències mèdiques o tractaments programats; i, també, per a assistència a altres serveis sanitaris definits pels beneficiaris.
Del pressupost total de 300.000 euros per al present exercici, s'atorgarà un màxim de 3.500 euros per cada entitat beneficiària i el termini per a sol·licitar la subvenció serà de vint dies naturals a comptar des de l'endemà hàbil al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.
Com ha explicat la diputada de Benestar Social, Marisa Torlà, “el transport a demanda consistix en un sistema en el qual el servei es planifica perquè l'usuari ha interactuat amb l'administració local per a fer-li arribar les seues necessitats de transport”. És a dir, el servei no s'establix llevat que hi haja una demanda prèvia d'este.
“El transport a demanda no sols és una solució a la mobilitat, és un servici extraordinari per a lluitar contra la despoblació”, ha ressaltat la diputada provincial, qui ha recordat que esta iniciativa forma part del pla Pobles amb Futur inclòs en el full de ruta marcat per la Diputació de Castelló perquè viure als pobles xicotets mai siga una barrera, sinó una oportunitat.